logo

Deskercise: tips om meer te bewegen op je werk – deel 2

 

Simpele maar effectieve workouts tijdens je werk? Ze bestaan! Ga de zitziekte te lijf met Desk-ercise.

De hele dag zitten kost ons levensjaren. Ondanks dit feit, zitten de meeste Nederlanders de hele dag op kantoor en ontspannen ze na het werk. Zitten vergroot het risico op rugproblemen, obesitas gerelateerde ziektes en verkort onze levensduur. Veel van ons hebben zulke drukke agenda’s dat het lastig is om daar een work-out in te plannen.

Maar lichamelijk actief blijven gedurende de dag, is makkelijker dan je denkt! Het is niet alleen goed voor je gezondheid maar ook voor je brein en je productiviteit. Wij publiceren 45 tips in 9 series van 5 om actief te blijven tijdens je werk. Dit is het tweede deel:

⦿ Span je bilspieren
Ga rechtop zitten en span je bilspieren. Hou 5 – 10 sec vast en herhaal dit 5 keer per dag om zittend fit te blijven
⦿ Neem de trap
Moet je naar een andere verdieping, neem dan de trap. Hoef je helemaal niet naar een andere verdieping, dan kun je nog steeds een aantal keren per dag traplopen inbouwen als exercise!
⦿ Rondjes draaien met je armen
Zit rechtop en doe je handen zijwaarts omhoog zodat ze parallel zijn met de vloer. Draai nu je armen langzaam in kleine rondjes, 20 keer in beide richtingen. Goed voor je spieren in je bovenrug en het versterken van je nek!
⦿ Lunches
Doe met je rechterbeen een grote stap naar voren en laat je linkerknie zakken. Ga weer staan en stap nu uit met je linkerbeen. Herhaal dit 10 keer.
⦿ Parkeer ver weg
Parkeer je auto ver weg van kantoor en bouw een korte wandeling in. Zo dwing je jezelf om actief te zijn voordat je dag begint. Wandelen werkt stimulerent en helpt je meer alert aan je werkdag te beginnen.

 

Contact

Zoek je dichtstbijzijnde vestiging

Maak een afspraak met de BodySwitch vestiging bij je in de buurt.

JOUW SWITCH NAAR EEN BETERE GEZONDHEID!

BodySwitch is een organisatie voor leefstijlgeneeskunde.